Spanacul: proprietati, valoarea nutritiva si contraindicatii

Spanacul are numeroare beneficii pentru organism: abunda in fier, vitamina A, vitamina C, poate proteja vederea, intareste sistemul imunitar si este eficace impotriva constipatiei. Acesta nu ar trebui sa lipseasca din dieta noastra, deoarece contribuie la bunastarea generala a organismului.

Proprietatile spanacului

Spanacul contine fier. Cu toate acestea, pentru ca organismul sa il poate absorbi in mod corespunzator, este esential sa fie consumat impreuna cu o anumita cantitate de vitamina C. De aceea, este indicat sa mancati spanac asezonat cu lamaie daca suferiti de un deficit de fier si vreti un aliment natural ce este capabil sa combata anemia. Spanacul contine o substanta care, conform cercetarilor stiintifice, ajuta la cresterea puterii si a masei musculare. In plus, spanacul este util si impotriva diabetului.

Spanacul este bogat in fibre, acestea fiind utile in caz de constipatie. O alta substanta prezenta in cantitati mari in spanac este acidul folic, acesta fiind capabil de a aduce mai multe beneficii pentru sistemul imunitar, facandu-l mai puternic; aceasta ajuta, de asemenea, organismul in productia de celule rosii din sange. Ar trebui sa se evite spanacul gatit, deoarece la fierbere se pierd aproximativ jumatate din proprietatile lui. Ideal ar fi ca acesta sa fie consumat in stare naturala, cruda, adaugat intr-o salata.

Valorile nutritive

Spanacul are un continut ridicat de vitamina A si vitamina C, abundenta in vitaminele B, D, F PP si K si contine cantitati minore de minerale, cum ar fi potasiu, calciu si fosfor. Spanacul este constituit in cea mai mare parte din apa (aproximativ 90 de grame), continand, in cantitati mai mici si fibre (2 grame), proteine ​​(3,4 g), grasimi (0,7 grame) si carbohidrati (3 grame).

Contraindicatii

Contraindicatiile spanacului sunt limitate. Acesta ar trebui sa fie evitat de cei care sufera de pietre la rinichi sau de osteoporoza. Cercetarile stiintifice au aratat modul in care acidul oxalic continut de spanac poate fi nu numai responsabil pentru formarea de pietre, ci poate avea un efect negativ si asupra absorbtiei calciului.

Share This Post On
468 ad

Scrie un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>